
Immár 3 szabadidő-autót is kínál a Volkswagen a kisautó-kategóriában, a 2019 óta elérhető T-Cross (2551 mm-es tengelytávolság, 4108 mm-es hossz) mellé 2020-ban dobták piacra a Nivus/Taigo nevű szabadidő-kupét (2566 mm-es tengelytávolság, 4266 mm-es hossz), most pedig megmutatták a kínálatot lefelé bővítő Tera nevű szabadidő-autót is. A testvéreihez hasonlóan az MQB A0 műszaki alapra épülő modell műszaki adatait majd később árulják el, egyelőre a Brazíliában megrajzolt megjelenés a fontos.
Teljesen LED-es a világítás, de mivel belépő autóról van szó, nincs a fényszórókat összekötő LED-csík, helyette hagyományos krómlécet használnak elöl és fekete műanyagbetétet hátul. A legújabb arculatnak megfelelően már kicsit játszanak a vonalakkal a formatervezők, a csomagtérfedél lenyúlik egészen a fényezetlen fekete betétig. A Rio de Janeiro-ban lévő Szambadrómban megtartott premieren 17 colos, esztergált felületű felnikkel állították ki az újdonságot, az alapmodell 15 colos acélfelniken gördül majd és dísztárcsákat kap. Széria lesz a központi érintőképernyő, de azért klímakonzol is van ez alatt, a kormány mögött is digitális műszeregységet találunk.
A Volkswagen Tera forgalmazása 2025 májusában indul Dél-Amerikában, még az előtt sort kerítenek a részletes bemutatásra, ahol a méretek mellett a motorról is lesznek pontos számok. Aki nem tud addig várni, tanulmányozza nyugodtan az indiai Škoda Kylaq számait, hiszen azokhoz képest pár mm/Nm eltérés lesz a dél-amerikai olcsó VW szabadidő-autónál.