Betonoszlopnak hajtott egy önvezető Xiaomi

A Xiaomi nem erősítette meg az áldozatok számát, de az autó rendszeradatai alapján a jármű a baleset előtt úgynevezett intelligens önvezető üzemmódban volt, és óránkénti 116 kilométeres sebességgel haladt.

Az autóban ülő sofőr átvette az irányítást és megpróbálta lelassítani az autót, de végül óránkénti 97 kilométeres sebességgel betonoszlopnak ütközött Anhuj tartományban.

Az eddig leginkább okostelefonokat és háztartási eszközöket gyártó elektronikai vállalat tavaly áprilisban indította el a SU7 elektromos autó gyártását, melyből egy év alatt már több mint 136 ezer darabot értékesített, de egyelőre csak Kínában kapható.

SU7

Éppen egy Xiaomi SU7-et vásárolnak a kínai Hangzhouban egy kereskedésben 2025. március 19-én
Fotó: AFP

A cég autója kétféle intelligens vezetési rendszerrel rendelkezik, amelyből a fejlettebb változat már LiDAR radartechnológiával is rendelkezik, ami olyan navigációs funkciókat tesz lehetővé, mint az ütközéselkerülés és a speciális járműfelismerés.

A Xiaomi szerint a balesetben érintett autó az SU7 alapváltozata volt, amely a LiDAR nélküli, kevésbé fejlett vezetési technológiával rendelkezik.

Több más technológiai céghez hasonlóan a Xiaomi is arra törekszik, hogy alaptevékenységein túl más területek, így az elektromos járművek gyártása felé terjeszkedjen. 

A vállalat azt is bejelentette, hogy 10 milliárd dollárt fektet be az ágazatba több mint egy évtized alatt, és a világ öt legnagyobb autógyártója közé kíván bekerülni.

Forrás: Origó

Tuning, show és gyönyörű hostessek – visszatért Budapestre a legnagyobb autós esemény – galéria