Dízel-reneszánsz Kínában? 5 év után plug-in hajtást és turbódízelt kapott a Tank 300-as

Fotó: Great Wall Motors

Még 2020-ban dobták piacra a Wey Tank 300-as szabadidő-autót, majd 2021-ben részben annak sikere miatt a Great Wall Motors külön márkává tette a Tank-ot. Az évek során folyamatosan bővítették a benzinmotorok kínálatát, a kezdeti 2,0 literes turbómotorhoz (227 LE/387 Nm) csatlakozott annak 48 voltos lágyhibrid változata, majd tavalyelőtt 48 voltos lágyhibrid rendszerrel szerelt 3,0 literes V6-os biturbóval (360 LE/500 Nm) gyarapodott a választék.

Fotó: Great Wall Motors

Most megérkezett a modellfrissítés, amely során nem csak plug-in hibrid hajtással (2,0 literes turbómotor+villanymotor, 408 LE/750 Nm rendszerteljesítmény, 37,1 kWh akkumulátorral 105 km elektromos hatótávolság) bővítették ki a választékot, de megjelent egy 2,4 literes turbódízel (184 LE/480 Nm). Minden motorhoz saját fejlesztésű, 9 fokozatú automatikus váltót adnak és szériafelszerelés a 10 terepprogramot tartalmazó összkerékhajtás is. Az új hajtásláncok mellett a fejegységet is fejlesztették, a Qualcomm Snapdragon 8155 chipet használó rendszer fejlett beszédvezérlést és 14,6 colos központi érintőképernyőt kap, az első ülések között már 2 vezetéknélküli töltőt találunk, a 12 hangszórós hifi aktív zajkioltással dolgozik.
 

Fotó: Great Wall Motors

 

Forrás: Origó

A riói szambadrómban debütált a VW új kis kategóriás szabadidő-autója