
Hamarosan bemutatkozik a Debrecenben készülő BMW iX3-as villany-SUV nagytestvére, a kínai piac számára szokás szerint megnyújtják a globális piacra szánt modell tengelytávolságát – de nem csak ez lesz az egyedüli változás. A távol-keleti autókban a Momenta nevű beszállító által készített vezetőtámogató rendszer dolgozik, így a helyi igényekhez-forgalomhoz jobban igazodó részlegesen önvezető funkciót kínál majd az autó.

Fotó: BMW
A helyi igényekhez igazítják a BMW iX3 L vezetőtámogató rendszerét
A BMW és a Momenta júliusban jelentette be hivatalosan az együttműködését, a két cég szakemberei már gőzerővel dolgoznak a BMW iX3 L vezetőtámogató rendszerének finomhangolásán, és 2026 közepére már készen is lesznek a munkával. Annak köszönhető a gyors tempó, hogy egyszerre négy fejlesztőközpontban – Peking, Sanghaj, Senjang és Nanjing – dolgoznak a szoftveren az autógyár és a szoftvercég mérnökei, miközben virtuálisan több száz millió km-t futnak a digitális prototípusok. Megkönnyíti a munkát, hogy a hardverhez nem kell nyúlni, azaz a BMW iX3 L meglévő érzékelői és vezérlőegysége alkalmas az új vezetőtámogató-rendszer programjának futtatására.

Meg nem erősített hírek szerint tavasszal kerül majd sor a BMW iX3 L leleplezésére, a sorozatgyártás pedig nem sokkal ezt követően indul meg a BMW-Brilliance gyárában. Senjangban nem csak a helyi piac számára készítik majd a nyújtott szabadidő-autót, de egyes régiós országokba exportálják is azt. Az iX3 L-t követően a BMW más, helyben gyártott autóiba is belekerül majd a Momenta vezetőtámogató rendszere, a következő években várható modellfrissítésekkel párhuzamosan.
