Lada-őrület – meglepő modellekkel támad a szovjet legenda

A Lada 2106 modell 1976 és 2005 között készült, és a hidegháborús idők ellenére a gyártó célja az volt, hogy az autó lenyűgözze a nyugati – különösen az amerikai és kanadai – piacot. A Fiat 124 alapján készült szedán olyan felszereltséggel büszkélkedhetett, mint a fejtámla, a kartámasz, valódi fa burkolatok és bőr kárpit. A motortérben egy 1,6 literes, 78 lóerős motor dolgozott, amely a maga korában bőséges erőt kínált az alig több mint egytonnás autóhoz – írja az Autobild.

Klasszikus Lada 2106, a Fiat 124 stílusában – bőrrel, fa betétekkel és 78 lóerős motorral.

Klasszikus Lada 2106, a Fiat 124 stílusában – bőrrel, fa betétekkel és 78 lóerős motorral
Fotó: Autobild.de 

Elektromos meghajtás barkácsmódszerrel: a csavarozós Lada

A Garage 54 nevű orosz YouTube-csatorna nem először nyúl a Ladákhoz extrém ötletekkel. Legújabb kísérletük során egy 2106-os szedánt alakítottak át elektromos autóvá – nem hagyományos módon, hanem 50 darab akkumulátoros csavarozó motorral. Az autó tetejét levágták és új szögben helyezték vissza, a hajtásrendszert pedig egy karral lehetett aktiválni a gázpedál helyett.

A prototípus eleinte a nagy áramerősség miatt füstölt, de a kábelezés optimalizálásával végül elérte a gyalogtempót. A végeredmény inkább technikai kuriózum, mint közútra való jármű, de egyértelműen bemutatja, milyen messzire viheti a kreativitás a Lada platformját.

Ez a Lada már csavarozókkal megy: 50 akkus motor hajtja az elektromos barkácsjárgányt

Ez a Lada már csavarozókkal megy: 50 akkus motor hajtja az elektromos barkácsjárgányt
Fotó: Autobild.de

A leggyengébb V16-os motor? Láncfűrészekkel hajtott Lada

Ha azt hinnénk, az előző átalakítás volt az őrültebb, akkor itt a láncfűrész-motoros Lada V16. A Garage 54 csapata 16 különálló láncfűrész-motorból álló meghajtással szerelte fel a 2106-os modellt, amely így összesen 72 lóerőt produkál. Az autó 26 másodperc alatt gyorsul 0-ról 60 km/h-ra – meglehetősen szerény teljesítmény egy ilyen motorfelállástól.

A motor mérete miatt a motorteret jelentősen meg kellett növelni, a sárvédőket toldani, és a kormánytengelyt is áttervezni. Kipufogó nincs, hűtés viszont van: nyitott motortér.

 

 

Forrás: Origó

Mutatjuk, mit tegyél, ha az autód foglyul ejti a slusszkulcsot