
A Fiat a napokban bemutatta a legújabb autóját, ami tulajdonképpen nem is annyira új.
Fotó: Stellantis
Miután az olaszok elektromos járműveit kevesen vásárolták, így kénytelenek voltak lépni.
A Fiat az 500 Hybriddel visszatért a benzinmotoros modellekhez az elektromos 500e gyenge eladásai miatt.
A helyzet az, hogy az ügyfelek inkább a hagyományos robbanómotoros autókat keresték, annak ellenére, hogy az 500e sokkal modernebb technológiát és fejlettebb csomagot kínált – írta a Daily Mail.
Az 500 Hybrid az 500e platformjára épül, de egy 1,0 literes, háromhengeres benzines motorral és hatfokozatú manuális váltóval érkezik, hogy megfeleljen a vásárlók igényeinek, különösen az idősebb korosztályénak, amely nem kedveli az elektromos autókat. Külsőleg a hibrid szinte megkülönböztethetetlen az elektromos testvérétől. A legnagyobb különbség a módosított hűtőrács, amely több szellőzést biztosít a motor hűtéséhez. Belül valamelyest átalakították a kabint, egy új, 10,25 colos érintőképernyő került a középpontba. Az 500 Hybridet a torinói Mirafiori gyárban készítik, ott, ahol az 500e is.
Szembesült a Fiat a valósággal
A cég vezetője, Olivier Francois elismerte, hogy jóval gyorsabb elektromos áttérésre számítottak, és a Covid-járvány, valamint az alapanyaghiány jelentősen hátráltatta a villanyautós piacot.
Ez a valóság. Szembesülnünk kell ezekkel a tényekkel
– mondta Francois.
A Fiat 2024-ben a túl kevés megrendelés miatt ideiglenesen le is állította az 500e gyártását. De nemcsak a Fiat, hanem más márkák is, például a Jeep, a Mercedes-Benz, a Volvo, az Audi és a Citroën, visszatérnek a hibrid vagy benzines változatokhoz az elektromos modellek iránti alacsony kereslet miatt.