Visszatér a szocializmus egyik ikonikus márkája – rajongtak érte a keleti blokkban

Ismét szeretnék meghódítani a magyar piacot a Jawa motorkerékpárok: 

rövidesen nálunk is megvásárolható lesz az európai szabványoknak megfelelő Jawa 300 CL, a 350-es blokkal szerelt Bobber stílusú kivitel és a modern stílust hozó Jawa 400 Geeny

– írta meg a Világgazdaság. Ezzel visszatér egy régi ikonikus, egykori szocialista márka. 

Annak idején a mifelénk „csepptankosnak" becézett kéthengeres a keleti blokk országainak egyik legkívánatosabb gépe volt. A Jawa-technika alapjait még a második világháborús német megszállás alatt, titokban rakták le a csehországi üzemben, de csak később, már az államosított üzemben fejezték be a fejlesztéseket.

Jawa 350/634

A Jawa 350/634, amely sokak szerint az utolsó klasszikus Jawa volt 
Fotó: Retro Mobil 

Legszembetűnőbb újdonsága a bakteleszkópok helyetti hátsó lengővilla (innen a becenév) és a Pérák 19 colosai helyett használt kisebb, 16 colos kerékméret volt, ami hosszabb rugóutat hozott magával. A szóló ülés helyén megjelent a kétszemélyes párnázott nyereg.

Azonban a közép-kelet-európai rendszerváltást követően a Jawa számára is új korszak kezdődött, a termelés jócskán visszaesett. 

Az indiai Mahindra & Mahindra cég megvásárolta a Jawa márkanevet, és klasszikus motorokat idéző stílusú, de modern, vízhűtéses, négyütemű erőforrással szerelt típusok gyártásába kezdett.

 

 

Forrás: Origó

Autók, amiket jobb messziről elkerülni, ha szeretnéd megúszni a milliós költségeket